דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מפלצת ושמה מיתון 

מאת    [ 14/04/2008 ]

מילים במאמר: 471   [ נצפה 2825 פעמים ]

מיתון. מילה שזורעת פחד בלב משקיעים,כלכלנים, בעלי חברות ואזרחים כאחד. הסיבה ברורה - מיתון מוביל לאיבוד מקומות עבודה, נפילות חדות בבורסת המניות ותחושת חוסר יציבות כלכלית. בעוד שמיתון שמתדפק על הדלת הוא לא סיבה למסיבה לרוב האנשים, ישנם כמה צדדים יותר חיוביים למפלצת.

מיתון מתקן בועות כלכליות

בין אם תאהבו זאת או לא, כלכלת ארה"ב אינה בנויה לצמיחה אין סופית וללא מהמורות בדרך. לאורך זמן, עודפים מיצטברים בשווקים השונים, ואותם עודפים חייבים להיעלם בכדי שהכלכלה תחזור לפעילות רגילה ויציבה, ולקצב גידול בריא ומציאותי.
בשנות התישעים המאוחרות, העודפים היו בבורסת המניות, כשמניות חברות טכנולוגיה האמירו גבוה לשחקים ללא הצדקה ברורה ולמרות אזהרות המומחים. במשבר האחרון, העודפים נמצאים בשוק הבתים
שהחל לנסוק בעקבות ריביות נמוכות בתחילת העשור הנוכחי שגרמו לבהלת קנייה שלובתה בעזרת שוק הלוואות פרוץ וללא כל פיקוח.

המחזוריות של תקופות "רעות" כמו מיתון, מביאות לתיקון של בועות כלכליות ומחזירות את הכלכלה לקרקע יציבה ומציאותית יותר. כמו ביקור אצל רופא השיניים שלכם, מיתון עלול להיות כואב ולא נעים ולהימשך למה שנראה כמו נצח, אבל בסופו של דבר, הוא טוב בשבילכם.

כלכלה חזקה, ויותר חכמה ולמודת טעויות תקום אחרי שישקע לו ענן האבק של המשבר הנוכחי.

ירידות שערים חדות המלוות מיתון, מספקות הזדמנויות חדשות

מכיוון שהבורסה היא אחד המדדים העיקריים לבריאות הכלכלה, תקופות של מיתון לרוב מלוות בירידות שערים משמעותיות. בעוד שאנשים רבים נרתעים מהקו האדום ונכנסים לפניקה כשמניות נופלות, חשוב להבין ששוק במשבר מייצר הזדמנויות קנייה רבות ו"מכירות חיסול".
בזמנים של היסטרייה בבורסה, מניות טובות וטובות פחות נגררות מטה יחד עם השוק. כשזה קורה, מניות רבות של חברות מוכרות ויציבות נסחרות במחירים נמוכים מהרגיל. כולם יודעים שמניות הקשורות לעולם הפיננסי נפגעו בצורה משמעותית, אך ישנם חלקים אחרים של השוק המציעים הזדמנויות חדשות ומרעננות.
לדוגמא: מניות GOOGLE ו-APPLE נסחרות ביותר מ-25% פחות ממחיר השנה שעברה. עוד שמות גדולים כמו DELL ו-MICROSOFT ירדו בשיעורים של כ-9-18% מתחילת השנה. כל המניות המוזכרות לעיל הם של שחקנים בכירים בזירת הטכנולוגיה העולמית, בעלי מוניטין רב בתחומם ושצפויים להמשיך לגדול בטווח הארוך. כולם גם חוו ירידות שערים בחודשים האחרונים.
בדיוק כמו בבורסה, גם בשוק הבתים ישנן יותר הזדמנויות. בתים שנמכרו ב-2006 ב-800K עכשיו מתומחרים בכ-300K פחות (!) ובאיזורים אחרים המצב אף חמור יותר.

מיתון לא נמשך לנצח

זאת האמת. מיתון לא נמשך לנצח. הכלכלה חוותה 10 תקופות של מיתון מאז מלחמת העולם השנייה, וחזרה לעצמה בכל פעם. אפילו כשנדמה שתמיד יש עוד ועוד כותרת מנבא שחורות, ממוצע תקופות המיתון עומד על עשרה חודשים.
הכינו את עצמיכם לגל הבא - מיתון עלול לגרום למנוסים שבמשקיעים לבילבול ואיבוד הביטחון. חשוב להישאר רגועים ולשאוב כמה שיותר ידע על שקורה בשווקים השונים. בזמנים טובים כשכולם עושים כסף, נדמה שאפשר לעשות זאת לבד וללא עזרה. בזמנים קשים כשהשוק בירידה, גם המשקיעים הוותיקים פונים לעזרת המומחים. אז בזמן שהחדשות והכותרות השליליות בעיתונים קרוב לוודאי לא ישתנו בזמן הקרוב וימשיכו לדבר על מיתון ועל כלכלה בצרות, נסו שלא לקחת את זה יותר מדי קשה וזכרו שיש אור בקצה המנהרה. אפילו במנהרה הארוכה והחשוכה שנקראת מיתון.
הכותב הינו יועץ וסוכן נדל"ן במדינת קליפורניה ובעל האתר http://WWW.YNADLAN.COM
שאלות ותגובות יתקבלו בברכה!



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב